Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego jest z całą pewnością najważniejszym obowiązującym w Polsce aktem prawnym dotyczącym postępowania administracyjnego.
Stroną postępowania administracyjnego może być nie tylko osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale wyposażona w zdolność prawną, ale też osoba fizyczna.
Osobą fizyczną jest każdy z urodzenia aż do śmierci. Dobrze byłoby więc zastanowić się nad tym czy znane nam są podstawowe pojęcia z zakresu postępowania administracyjnego. Zwróćmy również baczną uwagę na to, jakie zasady obowiązują podczas postępowania administracyjnego.
Należą do nich między innymi zasady takie jak: zasada dwuinstancyjności, zasada praworządności, zasad staranności. Nie podlega wątpliwości, że każdy powinien mieć też świadomość tego, że jest dobre działanie strony przez pełnomocnika.
Każda strona ma prawo działać przez pełnomocnika, którego ustanowiła, czyli przez osobę posiadającą zdolność do czynności prawnych. Warto też wiedzieć czym jest wznowienie postępowania administracyjnego oraz w jakich okolicznościach ono jest.
W myśl przepisów Kodeksu administracyjnego, postępowanie administracyjne wznawia się, jeżeli strona nie brała udziału w postępowaniu, ale ów brak udziału nie wynikał z jej winy. Postępowanie wznawia się również, gdy decyzję rozstrzygającą postępowanie wydał niewłaściwy organ.
Oczywiście należy wspomnieć też o sytuacji, w jakiej decyzja została wydana przez organ w wyniku przestępstwa. Postępowanie należy wznowić także wtedy, gdy nieoczekiwanie wyszły na jaw nowe, bardzo istotne dla sprawy okoliczności.
Szczegółowy katalog przesłanek wznowienia postępowania administracyjnego znajdziemy w rozdziale 12 Kodeksu postępowania administracyjnego. Jeżeli zależy nam na całej znajomości wyżej wspomnianego Kodeksu, dobrze byłoby wziąć udział w szkoleniach takich jak kpa szkolenie czy szkolenie deweloper. Drugi rodzaj szkolenia będzie szczególnie pomocny dla kobiet prowadzących samodzielną działalność gospodarczą związaną z branżą mieszkaniową.
Nie da się ukryć, że przepisy regulujące kwestie związane z zamówieniami publicznymi są niezwykle przydatne. Bez owych przepisów niemożliwe byłoby udzielanie zamówień publicznych. W Polsce wszystkie kwestie związane z zamówieniami publicznymi reguluje Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Ustawa ta była niejako próbą wdrożenia kilku dyrektyw prawa unijnego do Polski.
Komentarze
Prześlij komentarz