Przejdź do głównej zawartości

Działania rekrutera

Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i dokładnie określić, czym ta osoba miałaby się zajmować oraz jakie są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet posiadania takich cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.


Im dokładniej uda się wskazać profil idealnego kandydata, tym zdecydowanie jest później taką osobę znaleźć. Kolejnym etapem jest opublikowanie ogłoszenia oraz selekcja przysłanych dokumentów aplikacyjnych.

Po wstępnej selekcji następuje najtrudniejszy chyba etap procesu rekrutacji, czyli rozmowy kwalifikacyjne. Podczas rozmów kwalifikacyjnych następuje bowiem konfrontacja informacji zawartych w nadesłanych przez kandydatów CV ze stanem faktycznych.

Artykuły o biznesie: http://www.vm-netcore.pl/szkolenie-z-rekrutacji/

Etap rozmów kwalifikacyjnych powinien zakończyć się wyborem najlepszego kandydata. Jeśli jednak tak się nie stanie, procedurę rekrutacji trzeba przeprowadzić ponownie.
Oczywiście, w jakiejś firmie proces rekrutacyjny wygląda nieco inaczej, natomiast większość stosuje z powodzeniem powyższy, tradycyjny model.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Excel dla księgowych

Coraz częściej organizowane są specjalistyczne szkolenia dla księgowych, podczas którego poruszane są głównie te zagadnienia związane z obsługą programu Excel czy prezentacji danych , które są niezbędne w pracy księgowych. Wśród ogromnej liczby funkcji, formuł i rozszerzeń, jakie jest Excel, to teraz te dla księgowych są najistotniejsze w przypadku pracowników działu kadr i księgowości. Umiejętne obsługiwanie tego programu pozwala zaś na dokonywanie nawet bardzo skomplikowanych obliczeń i daje pewność, że nie dojdzie do żadnej pomyłki.

Ustawa o zamówieniach publicznych

Nie da się ukryć, że przepisy regulujące kwestie związane z zamówieniami publicznymi są niezwykle przydatne. Bez owych przepisów niemożliwe byłoby udzielanie zamówień publicznych. W Polsce wszystkie kwestie związane z zamówieniami publicznymi reguluje Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Ustawa ta była niejako próbą wdrożenia kilku dyrektyw prawa unijnego do Polski.