Przejdź do głównej zawartości

Agile - zasady, które musi znać każdy menadżer

Zdobycje certyfikacji Agile PM Foundation jest bardzo cenionym atutem na współczesnym rynku pracy. Dlaczego? Z czym zwiazany jest ten certyfikat i samo pojęcie agile? Z całą pewnością spotkały się z nim osoby zatrudnione w miejscach, w jakich działają zespoły projektowe, czyli grupy osób mających się realizacją wszelkich głównych i pobocznych celów związanych ze zleconym firmie projektem.

Dziedzina, która się tym zagadnieniem zajmuje to zarządzanie projektami, czyli project management. W wielu przedsiębiorstwach praca tego rodzaju zespołów w dalszym ciągu składa się na modelu tradycyjnym (kaskadowym). Oznacza to sprawdzenie w pierwszej kolejności planu działania, którego mieć się trzeba od początku prac nad projektem do jego sfinalizowania.

Niestety nie jest to rozwiązanie dobre. W przypadku projektów skomplikowanych taka metoda zwyczajnie się nie sprawdza. Dobry manager ma świadomość tego, że zarządzanie projektami jest dziedziną stale ewolującą i dba o odpowiednie przeszkolenie swoich pracowników.

Obecnie dotyczy to głównie szkoleń z zakresu zwinnych metodyk zarządzania projektami, takich jak agile czy też scrum. Szkolenie scrum master, szkolenia scrum developer, szkolenie product owner. Scrum to teraz jedno z najpopularniejszych podejść do project managementu.

Składa się ono na podstawach przedstawionych w wygłoszonym przed laty manifeście agile, zgodnie z którym skomplikowane projekty (początkowo te związane z oprogramowaniem komputerowym) wymagają zupełnie nowego, świeżego podejścia.


Zobacz tego bloga: Agile


W pierwszej kolejności oznaczało to, że projekt nie może być używany jako coś, czym można sterować jeszcze przed rozpoczęciem prac. Odgórny plan nie ma żadnej racji bytu. Należy podzielić pracę na dane etapy a w razie konieczności wprowadzać różnego rodzaju zmiany i modyfikacje. W skład zespołu scrumowego wchodzą: scrum master (osoba odpowiedzialna za to, by w pracy wykorzystywane były scrumowe techniko), scrum developerzy (realizujący pracę) oraz product owner (reprezentujący klienta). O każdej z tych ról dowiedzieć się można z dedykowanych szkoleń.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Excel dla księgowych

Coraz częściej organizowane są specjalistyczne szkolenia dla księgowych, podczas którego poruszane są głównie te zagadnienia związane z obsługą programu Excel czy prezentacji danych , które są niezbędne w pracy księgowych. Wśród ogromnej liczby funkcji, formuł i rozszerzeń, jakie jest Excel, to teraz te dla księgowych są najistotniejsze w przypadku pracowników działu kadr i księgowości. Umiejętne obsługiwanie tego programu pozwala zaś na dokonywanie nawet bardzo skomplikowanych obliczeń i daje pewność, że nie dojdzie do żadnej pomyłki.

Ustawa o zamówieniach publicznych

Nie da się ukryć, że przepisy regulujące kwestie związane z zamówieniami publicznymi są niezwykle przydatne. Bez owych przepisów niemożliwe byłoby udzielanie zamówień publicznych. W Polsce wszystkie kwestie związane z zamówieniami publicznymi reguluje Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Ustawa ta była niejako próbą wdrożenia kilku dyrektyw prawa unijnego do Polski.